.

.

torsdag 4 juni 2015

Dagen som..

Dethär är dagen som nu gärna skulle få ta slut. Efter jobbet åkte jag och handla köpte en vacker bukett rosor till mig. Såhär långt är allt i sin ordning. Då jag kom hem började jag packa ihop alla saker som jag skall ha med till pargasdagarna imorgon. Tvättade lite med tvättmaskinen samtidigt och allt löpte så smort. Jag fick tom tid att sätta mig i soffan en stund före jag skulle hoppa i duschen. Jag skulle bara tömma tvättmaskinen och sätta på en sista maskin för denhär dagen. Medan jag står och hänger byke ser jag hur det rinner floder med vatten ut på vårt gamla vackra trägolv. Nå nu en timme senare är troligen maskinen lagad av min underbara man. Golvet är tvättat, alla maskiner, tvätt både torr och otvättad är huller om buller över hela köket. Varför? JO pågrund av en liten, ytte, pytte liten slang som lossnat så svämmade hela tvättstugan över.

Som tur har jag dessa vackra rosor iaf att sitta och stirra på medan jag väntar på att få testa maskinen. Kanske den sen fungerar annars börjar round 2! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar