.

.

söndag 7 september 2014

Mellangårds busarna

Livet på Mellangård lever vidare. Våra små busiga katter har blivit ännu busigare och är bara så härliga. Det är en glädje för oss alla då dom kommer skuttande över gräsmattan med full fart. För full fart har dom det är en sak som är säkert och högt och lågt skall man gå också så mycket som möjligt. På tvål fronten har det inte hänt så mycket annat än att jag packat alla nya tvålar klart inför gamla malmens skörde marknad nu inkommande veckoslut. Ett lite nytt projekt har jag börjat med också jag har börjat sy mössor. Men helt klart behöver mina sykunskaper finslipas lite grann märkte jag då jag sytt första mössan. Men flera skall det bli det är en sak som är säker.

Hoppas alla haft ett skönt veckoslut. Nu är det skördetider och perfekt svamp plockar väder. Massor med gott har vi också som har mognat i trädgården.  

Jag älskar hösten och alla vackra färger den för med sig. Jag älskar den svala fuktiga luften och daggen i gräset på morgonen då man går ut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar