.

.

lördag 20 september 2014

Handarbete

Nu då det börjat bli svalare ute och kvällarna börjat bli mörkare så har jag börjat handarbeta igen lite mera än vad jag gjort under sommaren. Det nyaste jag nu lagat är en ugglemössa. Har som vanligt inte följt något mönster utan testat mig fram. Följande mössa är redan pågång jag är så inspirerad just nu. Köpte 6 nystan med sjubröder garn också så nu har jag nya färger som väntar. 


Mina garn fick inte plats i min korg. Det är ännu ett tecken på att jag måste använda bort restgarn som jag har samlat på mig över åren. Ugglemössan är ett ganska bra restgarns projekt. Vi skall se hur många mössor jag hinner virka före julens marknader.

Nu lite kaffe i magen så skall jag sen så småningom åka iväg på lite loppis tur med en arbetskompis.

Ha en skön dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar