.

.

tisdag 23 september 2014

Eget är bäst!

Jag passade på att koka några satser med tvål idag då jag äntligen börjat känna mig bättre igen efter en envis flunssa som åt upp all min energi. Det blev en vackert gul apelsin-socker-peelingtvål (spännande för det är första gången jag lagat en socker tvål). Sedan blev det olivtvål och en stor sats med lavendel-rosmarin tvål. Några satser till ännu så att tvålarna räcker då det blir dags för marknad. 


Här hemma använder vi Mellangårds tvålar till allt. Vi har en tvål i duschen jag tvättar även håret med tvålen. Sedan har vi förstås tvålar för handtvätt också. Händerna hålls mjuka och sköna och spricker inte upp på samma sätt som förrut. Jag tvättar också bort smink med tvål eller olivolja beroende på årstid. I köket har vi också en tvål såklart. Det känns skönt att veta vad man använder och idag har jag gått ett steg längre och kokat en ansiktskräm till mig själv med apelsin och rosmarin. Ringblomsoljan har jag på burk också så snart blir det ringblomssalva såhär passligt till vinterns torra och spruckna händer. 

Lavendel tvålar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar