.

.

tisdag 15 april 2014

Varmt och skönt

Igår var det så varmt och vackert väder. Det första jag gjorde då jag kom hem var att öppna alla dörrar och släppa in vårluften. Sedan drog jag på mig trädgårdskläderna och började så i mina odlingslådor. Fåglarna kvittrade och solen värmde så skönt. Essam sprang runt och grejade med sitt. Vardagslivet är ett helt annat med en första klassist i huset. Han fixar sina läxor och sköter om ordningen i sitt rum. Han hjälper till med lite sysslor här hemma och på det sättet får han också möjligheten att förtjäna en lite slant varje vecka. 
Tillbaka till trädgården... Igår sådde jag i två av fem odlingslådor. Jag har planerat att bygga några smala lådor också vi får se om min tid räcker till det. Det är så mycket man skulle vilja göra men som tiden inte riktigt räcker till alla gånger.

Kram på dig och ha en skön dag.

Mina odlingar är nerbäddade. Ett litet tips är att använda en bykpojke i varje hörn för att hålla duken på plats.

Essam blåste lite såpbubblor

Påsk på bänken. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar