.

.

måndag 21 april 2014

Trädgård

Jag mot mossan! Hela dethär lilla berget har varit täckt av mossa. Inga problem alls men så kom jag på att här skulle nog min pumpa trivas i sommar. Så jag började riva bort mossa. Bit efter bit fick jag bort och till på köpet hittade jag en massa småstenar. Precis vad jag behöver att lägg som kantstenar uppe vid uteplatsen. Såhär mycket mossa fick jag bort idag. Lite har jag kvar på ena sidan ännu men det tar jag en annan dag. Nu skall jag duscha och resten av dagen skall jag bara chilla.

Då jag började syntes bara en liten fläck av berget på var sida ungefär 15cm. På denhät bilden har jag redan tagit bort ganska mycket då jag kom på att en bild skulle ju vara bra. Den stora stenen mitt uppe på mitt lilla berg har varit nästan invuxen i mossan.

Nu ser det ut såhär. Stenarna skall jag köra bort och så kommer jag plantera pumpan här och kanske gurkan om den får plats. Det beror lite på hur mycket mera berg jag får fram. Nu håller jag tummarna på att jag fått lite färg i ansiktet efter en hel dag ute i solskenet och inte bara mylla och damm.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar