.

.

fredag 3 januari 2014

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Tanja  . Oh my! This is really not my cup of tea but I will try. 
Utmaningen går alltså ut på följande: 
1. Berätta 11 saker om dej själv
2. Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
3. Hitta själv på 11 frågor som de man utmanar ska svara på
4. Välj 11 bloggar (helst sådana som har under 200 läsare per dag)
5. Berätta vem du har utmanat
6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av
Vi börjar då alltså med 11 saker om mig
1. Jag heter Freja och är 27 år.
2. Född och uppvuxen i Pargas. Har bott här största delen av mitt liv förrutom några år i Vasa där jag studerat.
3. Som 18 åring träffade jag min stora kärlek Elias. Vi träffades några dagar före nyår och gifte oss i mars. Mina föräldrar träffade Elias först efter att vi gift oss och jag träffade mina svärföräldrar följande vår då vi åkte till Israel och hälsade på hela Elias familj. Som verkligen är stor!
4. Jag är idag en stolt mamma till vår älskade Essam som fyllde sju i höstas.
5. På kvällarna kokar jag tvål eller stickar vantar. För många av er är det bekant att se mig på marknader där jag säljer mina hantverk. 
6. Under det senaste året har jag fått ett stort intresse för tvål kokning och håller nu på testa fram lite flera produkter. Som ni kommer få se senare i vår.
7. Jag är en riktig nattuggla om jag hade tiden och orken följande dag skulle jag galant kunna sitta uppe nätterna och sticka.
8. Jag älskar att köra bil och kör gärna långa sträckor. 
9. Jag drömmar om att en dag bli egen företagare. 
10. Jag läser gärna deckare och sannhistorier. Har en bokhylla som är överfull av böcker. Önskar att jag en dag hade ett eget litet bibliotek för att underbara böcker där ute.
11. Alltid hinner man inte med allt man vill och jag kan bli så lätt irriterad ibland då jag känner att veckans sju dagar bara inte vill räcka till allt jag skulle ha lust att göra. Men jag stressar inte över det heller utan är en väldigt stresslös och positiv person.


Tanjas frågor till mig
  1. När du tänker tillbaka på 2013, känner du dig nöjd med året? Javisst är jag nöjd jag är en väldigt positiv människa som sällan hakar upp sig på saker och ting.
  2. Har du speciella planer för det nya året 2014? Jag planerar och hoppas se lite framsteg i vår renovering under 2014. Men tyvärr måste man spara lite pengar emellanåt också för hand i hand med banken vill jag inte gå resten av mitt liv heller. Så sakta men säkert är vårt motto.
  3. Vilken är din högsta önskan? Jag har länge önskat och drömt om att få hoppa fallskärm. (Men om jag vågar är en annan femma).
  4. Har du nån favoritsportgren som du själv utövar? Ingen speciell sportgren jag håller på med just nu. 
  5. Hur gör du för att hitta egen tid för egna intressen? Essam är nu redan sju så han har nu lättare att sysselsätta sig här hemma då jag kokar tvål och sånt.
  6. Om du måste flytta vart skulle du söka dig? Jag antar att om jag skulle MÅSTA flytta så skulle det vara till en ö någonstans långt ute i vår vackra skärgård. 
  7. Kaffe eller saft? Kaffe.
  8. Om du skulle vara ekonomiskt oberoende vad skulle du då välja att jobba med, alltså om du kunde välja vad som helst? Oj vad jag skulle koka tvål då! 
  9. Vilken är din favorit årstid? Jag älskar alla årstider men en stor favorit är våren då man får börja greja i trädgården och njuta av solens värmande strålar.
  10. Vilken film såg du när du var senast på bio? Oj nej det kommer jag inte ihåg. Var på bio i höstas med min väninna men kommer inte alls ihåg vad vi såg.
  11. Sommarstuga eller båt? Segelbåt! =)
Jag utmanar följande bloggare:
Eftersom de flesta bloggar jag följer redan gjort utmaningen hittar jag inte 11 bloggar. Men här är iaf några som jag vill utamana.

Källbacka
Emmas blogg
Mr.Floyd
En helt ovanlig vardag

Mina frågor till er:

1. Vad är det viktigaste för dig på morgonen?
2. Om du skulle kunna få vara ett djur en dag av ditt liv vilket djur skulle du då vilja vara?
3. Vad tycker du är viktigt att tänka på då man skriver en blogg?
4. Vilken är din favorit film?
5. Har du gjort några nyårslöften iår?
6. Brukar du hålla dina nyårslöften eller är du lika duktig som jag på att glömma bort dem efter en tid?
7. Om du just nu skulle få boka en resa vart som helst i världen vart skulle du då åka?
8. Hur ser din packning ut då du skall ut och resa? Massor av väskor och grejer eller packar du lätt?
9. Vad tycker du om loppis och second hand?
10. Mattor eller inga mattor hemma på golvet?
11. Vad är din favorit färg?

Lycka till! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar