.

.

fredag 10 januari 2014

Tvål kokning

Det här med tvålkokning har blivit ganska så populärt. Jag planerade lång tid före jag tillsist bestämde mig för att testa. Jag lånade massor av böcker printade ut massor av text, historik och sånt som jag hittade på nätet. Jag läste och tog reda på allt som berör tvålkokning. Förberedde mig och skaffade material. Det är ganska mycket som man behöver ha då man skall koka. 
Idag är det en tid sen min första tvål sats och nu känns det ganska lätt. Visst ibland bränner jag mig på luten eller tvålen då den är alkalisk. Men är mera van nu. En gång fick jag nästan tvål i ögat då jag vispade som tur har jag glasögon som skyddade mina ögon. Senast då jag kokade tvål glömde jag engångs handskar vilket resulterade i att jag brände mitt nagelband då jag skulle hälla tvålen över i burken där den skulle stelna.

Mina tips är följande:

- Man kan aldrig läsa för lite om tvålkokning. Det finns massor av intressanta böcker på biblioteket.

- Var försiktig! Använd handskar och skyddsglasögon. 

- Passa på att koka tvål då barn och husdjur inte är hemma så du får koka i lugn och ro.

=) 

Nu skall jag njuta av en kopp capuccino. Sen kanske sy lite eller titta på en film. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar