.

.

tisdag 31 december 2013

Julen som kom och gick

Kikar in som snabbast och ger er lite livstecken. Julen gick så lugnt och fint som den bara kunde. Essam tyckte om sina klappar och jag med för den delen. Från och med nu kommer kocken Micke ha en stor inverkan på vår matlagning eftersom jag fick en kokbok av min mor. Micke är säkert bekant för många av er som sett på Strömsö här i Finland. Andra av er har kanske besökt smakbyn på Åland. 

Mellandags rean har gjort så att kommande vecka måste jag gå igenom garderoben och städa lite och föra till välgörenhet så att det blir plats för mina fynd. För så som min garderob ser ut idag täcks jag inte visa bild på. 

Men en bild på min kokbok får det bli. Boken är vackert gjord med underbara bilder som ger en massa inspiration. För att lyckas i köket måste man vara fin också så jag fick ett fint jul förkläde också av mamma min. 


Gott nytt år till er alla. Jag började själv dagen med migrän och har nu äntligen återhämtat mig så mycket att jag kanske skall kunna njuta lite av det nya året också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar