.

.

lördag 2 januari 2016

Home sweet home

Så var vi hemma igen efter en skön semester till Israel och Elias familj. Nu har alla väskor packats upp och tvättmaskinen går för fulla muggar. Jag sa till Elias att denhär gången har vi inte med så mycket men där tog jag fel för nu då allt är framme här på arbetsbänken i köket så är det ganska mycket iaf. Kaffe, kryddor, olivolja, oliver ja och så hembakat från både gamla fammo och från min svärmor såklar. Lite bamba och bizzli (ingen aning om det skrivs så) också som vanligt hade vi med oss hem och lite choko till vänner, grannen och bekanta som tagit hand om Stampy & Li medan vi varit bortresta. 

Nu skall jag sätta mig i soffan med benen upp en stund före jag skall iväg till butiken och handla lite också. Det gapar tomt i kylskåpet. Bara man vågar sticka ut näsan i dessa -10grader det är lite kyligare än man blivit van med under de senaste veckorna.

Vackra Israel 

Saknar sol och värme 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar