.

.

lördag 11 juli 2015

Lördagen

Jag började dagen med kaffe och lugn och ro. Sedan åkte vi en sväng till gamla malmen kallar och tittade runt. Köpte en mumsigt god våffla. Just som jag får våfflorna i handen börjar det åska och några små droppar regn visar sig. Vi åt i en hast och promenerade mot bilen. Vi hann inte annat än köra en liten bit då regnet bara hällde ner. Tur att vi var snabba. Det kändes lite ledsamt med regn så vi körde till Åbo och handla lite mat och sånt nödvändigt. Påvägen hem stannade vi i sattmark och köpte en bit rökt forell. Vill man ha god fisk och snabb mat så är nog sattmark perfekt. Efter att magen blev mätt började jag baka tillsammans med Essam. Det blev chokomuffins och sen en sats med semlor. Jag har passat på att baka eget bröd nu då jag är ledig. Oj det är så gott med färska semlor. Dessutom är det så enkelt speciellt då vi har en varmluftsugn så att jag kan grädda tre plåtar på en gång. Snabbt och effektivt!

Snart iväg och fiska! Hoppas regnet håller sig borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar