.

.

torsdag 29 januari 2015

tjenare

Det är ett grått och ruskigt väder vi har. Ena stunden regnar det och så plötsligt så kommer det ner snöslask. Man kan iaf pigga upp med en varm brasa och ljus ute i lyktorna. Men jag väntar på att få dra på mig mina snickarbyxor och börja gräva och greja i trädgården. Undrar just vad jag skall plantera iår. Jag borde också fylla lådorna med gödsel, torv och mylla för att få en bra skörd. Men ännu får jag vänta med mina trädgårdsdrömmar. Tillbringar istället tiden att surfa runt på nätet och kolla runt på pinterest på trädgårdar. =)

Titta nu på dessa härliga bilder från förra året. Visst är det underbart nu måste jag börja planera vad jag skall så vart. Ärter behöver vi iaf ha en hel låda för det är så gott och så en låda för jordgubbarna. Men sen har jag ju tre lådor + den nya stora lådan jag byggde förra året att fylla med godsaker. Jag har funderat mycket på något eget självbevattningssystem. Jag har några idéer så vi får se om det blir till något och fungerar eller ej.

Ha det så skönt och ni får ursäkta denhär blogg torkan jag kommit in i. Jag bara känner mig så trött pga detta trista väder. Men blev genast pigg då jag såg dessa somriga bilder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar