.

.

fredag 9 januari 2015

Projekt pågång

För en tid sedan började jag sticka en tröja till Essam. Jag var inte alls nöjd med resultatet den såg så ojämn och konstig ut så jag rispade upp hela tröjan och ärmarna. Började pånytt efter en liten paus och stickar nu en grå tröja med ljusgråa stjärnor. Jag är väldigt nöjd med resultatet såhär långt. Snart skall jag börja med ärmarna men jag är i valet och kvalet om ärmarna också skall ha en stjärnrand eller ej. Stickar som vanligt utan mönster så det blir en hel del räknande för att få ärmarna att fungera om jag lagar stjärnrand. 

Såhär ser projektet ut. Jag slutade tidigt från jobb idag och jag hade tänkt hinna göra en massa nödvändiga saker men konstigt nog har inget blivit gjort utan jag har vilat, stickat och druckit kaffe. Alla andra saker som borde göras får vänta.

Ha ett skönt veckoslut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar