.

.

onsdag 19 december 2012

December

Tänkt att varje år är det samma sak. December kommer och man tänker att i år skall jag göra det ena och det andra. Man tänker att det är bara första veckan i december jag har massor av tid kvar. Sen en morgon märker man att oj nej nästa vecka är det julafton och hjälp vad mycket som är ogjort. Jag tänkte att efter julmarknaden så skulle jag ha all tid i världen att förbereda inför jul baka,städa och greja.  Nästa år måste jag väl börja förbereda redan i augusti! Nå nej! =) Så noga är det inte en dammtuss här eller ett smutsigt fönster där är inte hela världen. Det som irriterar mig är att varje år är det samma sak man skulle ju tycka att denna 26åring skulle börja lära sig vara ute i god tid men nej.

Småsaker inför jul som inte blivit av i år

- julgodis
- ljus till vår vackra lucia
- vårt ängla spel ligger fortfarande ner packat någonstans..
- snålt med juldekorationerna
- baka limpor
- pyssla julkort

Säkert en massa annat med som jag just nu inte har lust att tänka på utan styr nu tankarna mot det positivare hållet!

Saker vi gjort inför jul!

- Vi har plockat fram julgranen
- alla julklappar är köpta
- alla julklappar är paketerade
- lagat julkalender till Essam
- deltagit i julmarknaden
- bakat pepparkakshus (4st totalt)
- bakat pepparkakor och maränger i massor
- besökt kyrkan

Däremellan har vi njutit, byggt snökojor, åkt pulka, lagat snöänglar och tittat på buu-klubbens julkalender gyllene knorren. Vad är inte bättre än det!

Ha det skönt nu och stressa inte! Det du inte hinner i år kan du alltid göra nästa år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar