.

.

fredag 14 september 2012

Barndoms minnen

Hade en intressant diskussion med en god väninna för inte så länge sedan gällande barndoms minnen. Jag iaf tänker inte alla dagar på dem men oj vad många underbara minnen det finns då man riktigt börjar gräva. Långa varma sommarlov fulla med sim, sol och glass. Släktingar som alltid kom på besök på stora mat och kaffe kalas. Öppna hav och vackra vågor tillsammans med sjöscouterna. Bruna ben och smutsigt hår efter många dagar till havs. Min familj reste inte på semester utomlands längsta jag rest före jag träffade Elias var till Danmark. Kan inte säga att jag har gått miste om så mycket för vi hade alltid något på gång hemma.

På vintern skrann vi ute på isen på åkern bredvid gården eller skidade över stock och sten eller långt ut på isen. Vi satt i vassen och drack varm saft och vilade benen för att sedan orka fortsätta skida.

Oj så vi hade roligt en sommar fick min kusin och jag ett par hot pink stilettklack skor och ett par leopard mönstrade stilettklack skor av vår skojiga moster som vi lekte fina med och samtidigt luckrade upp gräsmattan där hemma. Så intresset för skor fanns redan då.

Jag vill också att Essam skall kunna tänka tillbaka på sin barndom då han är vuxen och känna att den gett honom så mycket. Som mamma försöker jag göra det mesta av vardagen vi gör "vanliga" saker som åker skidor, spelar spel, skrinner, cyklar, fiskar och sånt. Sedan lyxar vi till vardagen emellanåt med lite shopping, besöka museum och cafén eller att äta ute. Men annars försöker vi göra roliga saker här hemma.

Jag har inte uppdaterat bloggen på en tid igen. Men försöker mitt bästa att komma igång igen.

Ha en så skön fredag kväll här stormar det och viner i knutarna.





1 kommentar:

  1. Den planen känner jag igen. Därifrån har även jag fina barndomsminnen. Där lärde jag mig skrinna och många vinterkvällar spenderades där.

    SvaraRadera