.

.

onsdag 15 februari 2012

Problemet handskar!

Har efter några års funderingar insett att bra handskar för barn är jätte svåra att hitta! Jag tror inte ett dugg på alla "tec"handskar varför spendera massor med pengar på handskar som är iskalla. Många av dessa handskar är klumpiga och svåra för barnet att få på själv. Och dessutom är de iskalla då de blir kallt!
Essam använder då alltså inte några sådana handskar. Långt in på sen hösten använder han stickade stjärnvantar som är varma och sköna om de är riktigt kallt brukar vi sätta ett par fingervantar under. Då de börjar vara väl använda så blir de inte heller våta. Så smidigt att leka och greja med vantar istället för några klumpiga hanskar!
Sen har han haft handskar med Teddy helt vanliga utan något speciellt märke men har inte varit helt nöjd med dem. Men det som jag länge letat efter har varit läder handskar. Men jag har inte hittat såna jag sökt. MEN idag hittade jag i en helt vanlig butik här i pargas. Tjohoo! Blev så glad så jag köpte två par. Det ena paret är lite tunnare och de andra tjockare! Äkta läder och jag betalade en strunt summa för båda paren.

Så gott folk tro inte att dyraste tjockaste handsken är den bästa. Vi har testat och provat i många år. Jag ser förstås mycket på jobbet vilka handskar som är bra och vilka som inte är värda en cent heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar