.

.

lördag 11 februari 2012

Lite glas..

Jag har alltid gillat glas. Besökte i somras ett glasblåseri i nagu. Där fick vi se när glasblåsaren blåste glas kulor. Jätte fina jag köpte från sattmarks kaffestuga tre stycken i blått i början av sommaren. För tillfället är de ner packade i vinterförvar men snart då våren kommer plockar jag fram dem igen. Jag fick en sån briljant idée att hänga upp dem i ett träd ute på gården under trädet har vi en mysig skuggig sittplats. Där brukar jag sitta med med en bra bok och njuta av livet! Jag fick i gåva tre glasdroppar också från nagu men de fick sin plats i vardagsrummet.


Kan man ha för mycket glas??


Neeej såklart inte. Min mamma som bor i Sverige bor nära ett glasbruk och där har jag också varit och "plockat" lite glasbitar. Det är så vackra jag har dem ute sommartid på stenar i krukor ja var som helst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar