.

.

torsdag 2 juli 2015

Här är vi nu

Resan till mamma gick helt fantastisk bra. Jag är positivt överraskad hur smidigt det egentligen gick (nu skall jag ju iof hem härifrån också som är en helt annan femma men det tänker jag inte oroa mig för förrän på lördag).

Vi har haft spännande dagar med både shopping och besök till High Chaparral som jag verkligen kan tipsa för er som har lite äldre barn då inte Kolmården, Pelle Svanslös eller Astrid Lindgrens värld mera är så intressanta. Essam har precis som min mamma och jag ett stort intresse då det kommer till indianer. Så att få promenera runt i indianbyn var jätte fint. Dessutom var det inte helt smockfullt så man behövde inte köa för att få mat eller besöka toaletten utan hela dagen löpte på väldigt smidigt. 


Några bilder från indianbyn. 

Vi tog tåget till Mexico city men påvägen blev vi anfallna av banditer. Det var ruskigt spännande för oss alla så vi steg glatt av i Mexico city och tog ångbåten tillbaka istället.

Mexico city

Hela stället är så välgjort så jag är väldigt imponerad. Vi avslutade dagen med guldvaskning och Essam hittade såklart en hel del guld. Det var verkligen värt den långa resan ner för att besöka vilda västern Essam var trött och lycklig då vi kom hem. 

Då han hade vaskat färdigt hade han 13 guldbitar som sedan smältes till en guldpeng som han fick med sig hem.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar