.

.

onsdag 8 oktober 2014

Då tiden inte räcker till!

Jag vill så mycket. Jag vill baka, kocka, sköta trädgården, mysa med kattungarna, hjälpa Essam med läxorna, sköta om hemmet, renovera, träna, spela spel, koka tvål, pyssla, sticka och så mycket mera. Men då tiden inte vill räcka till mera. På kvällarna är jag uppe till sent och hänger byke eller gör bort något annat för att följande dag konstatera att jag ändå har lika mycket ogjort här hemma. 

Vad skall man göra då tiden inte räcker till? Då det finns så mycket man vill göra. Prioritera det viktigaste kan man ju tycka men då det är så svårt att låta bli. På något vis hålls jag igång då jag har mycket att göra. Fast denna höst har nog varit mera kaotisk än någonsin. Vad det nu sen kan bero på vet jag inte. Känner bara att det är många saker som blivit ogjorda. Speciellt sådana saker som står mig nära hjärtat. 

Kram på er denna ruskiga men ändå höst mysiga tisdag. Nu skall Essam göra läxorna och jag dricka en kopp kaffe. Ha det bra! 

Några tvålar som väntar på ett vacker band och etikett.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar