.

.

onsdag 24 juli 2013

Det blev en resa!

Som säkert de flesta av er vet så är min älskling hemma från Israel. Vi hade verkligen inga planer på någon resa till Israel denna sommar. Men sen vet jag inte vad som hände för vi bestämde oss på söndagen den 7.7 att åka iväg så vi bokade en resa och flög iväg på måndag kväll. Det blev verkligen snabba svängar att både ordna med husvakt och packa väskorna. 


Väl framme i Israel möttes vi av värme. Som mest kring 36 grader men vissa dagar svalare och då bara kring 31 grader. =) Jag är så glad att vi bestämde oss för att åka. Vi har plaskat i Medelhavet njutit av värmen och god mat. För de gör man i Israel jag saknar redan all god frukt. Denhär gången blev annorlunda för vi beslöt oss att hyra en bil så vi kunde röra oss fritt och göra det vi velat göra. Jag rekommenderar verkligen för alla som reser iväg att hyra bil allt blir så mycket lättare. Israel är dock ingen stad jag har lust att köra bil i men som tur har jag min Elias som fått agera chaufför.

Nu är vi hemma på vårt vackra Mellangård vi möttes av kallt väder då vi landade i Helsingfors på måndag kväll. Nästan så man hade lust att hoppa på första bästa flyg tillbaka till värmen. 

Essam på flygplanet klar för start från Helsingfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar