.

.

lördag 23 mars 2013

En lördag full av liv

Hela huset har varit fyllt av liv. Oj så skojigt vi haft det. Min mamma kom igår kväll vilket alltid är lika roligt för den här flickan saknar alltid sin mamma! Varför som det blev livat idag var för att mina brorsbarn var här tillsammans med oss hela dagen. Två helt underbara charmiga barn. Vi har gjort så mycket roligt, ätit gott och njutit av att vara tillsammans. Vi började dagen med pulka åkning nere på åkern. Solen sken och värmde så jag la mig på rygg och sola i värmen vad är inte bättre än det. Efter att vi ätit mat åkte lill tösen och jag iväg och inhandlade glass medan pojkarna och mommo-fammo läste saga. Vi åt plättar till mellanmål och sedan började vi laga påskägg med vax teknik. Det blev flera fina dinosaurie ägg och några med tussilagon på. Jag har nu konstaterat att det är fullt möjligt att laga påskägg med ett barn under 3 år också. Fast man måste som vuxen vars väldigt alert och ha full koll på hela pyssel stunden då bi vaxet blir så varmt och speciellt då man använder ljus för att smälta vaxet. Väldigt fina påskägg blev det iaf! Nästa år tror jag att jag kanske skulle använda handskar för man ser iaf på mina händer att jag har pysslat idag. Dagen avslutade vi med buu-klubben och vid det laget var vi alla relativt så trötta. Här sitter jag nu i soffan och slappnat av jag känner hur kropp och själ börjar komma till ro och nu skall jag nog börja söka mig till sängs. God natt kära läsare! Imorgon en ny dag, flera påskägg och trevliga stunder! Dagar som den här dagen är guld värda!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar