.

.

onsdag 28 november 2012

Vinter väder!

Äntligen fick vi snö! Mellangård stog så vackert i den blåa skymningen iklädd sin vinter skrud idag då vi kom hem Essam och jag. Nu hoppas jag på ännu mera minus grader så att jag får börja laga is lyktor. Vi bakade en sats vaniljmuffins med äppelbitar tillsammans med Essam idag jag är inte så nöjd med resultatet men Essam är åtminstone nöjd och tycker att muffinsen blev super goda. Nu har jag pepparmint maränger i ugnen marängerna skall vara i ugnen så många timmar så det är inte alla dagar jag hinner laga maränger. I slutet av nästa vecka blir det mycket att baka inför julmarknaden den 8.12. Jag hoppas verkligen att det här fina vinter vädret verkligen håller i sig så att vi får en vacker julmarknad nästa vecka.

Ha en skön kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar