.

.

onsdag 14 november 2012

Julkalender

Jag bestämde mig redan förra vintern att jag skall laga en julkalender till Essam i år. Jag började samla på mig saker redan då. Drömmen om att laga en egen kalender till Essam har jag haft länge jag kommer själv ihåg då jag var barn och min moster hade lagat en häftig kalender till mig med 24 paket med glansigt paket papper i pink. Såhär ser Essams kalender ut idag.




Stegen är ihop spikad av lite sly som växte i backen här ovanför gården. Paketen är ihop samlade under en längre tid alla paket är ännu inte på plats men ganska så många igår hängde jag upp paket 16   För Essams del är det nog spännande med alla paket och han väntar på december då han får öppna paket nr.1. Numren till paketen har jag printat ut, klippt, limmat på kartong och sedan igen klippt ut. I paketen finns allt möjligt pennor, gummi, plåster, böcker m.m. Jag har ännu inte bestämt mig vad som skall finnas i paket 24. Vilken tur att jag ännu hinner fundera på det!

Nu skall ni ha det så bra jag skall sätta mig i soffan och jo du gissade rätt! Jag skall sticka!=)

1 kommentar:

  1. Fin! Jag har också tänkt fixa en kalender till barnen. Vi får hoppas jag får den klar tills det är dags att öppna första paketet

    SvaraRadera