.

.

söndag 6 mars 2016

Söndag

Så kom söndagen och igen en vecka som kommit till sitt slut. På träningsfronten är jag nöjd med vad jag gjort under veckan. Jag har spelat innebandy en dag och sprungit tre dagar så totalt fyra dagar träning. Tyvärr kom jag hem så sent igår så jag vågade mig inte ut i mörkret men tog igen det idag och var tidigt ute i friska luften. Det är så vackert och så skönt att springa fram längs våra vackra småvägar här på ön. Träffade på ett rådjur också som stod bredvid åkern och iakttog mig noga då jag kom springandes. Efter att jag varit på länk tränar jag magmuskler, armar och rygg. Sedan avslutar jag med att tänja. Blev glad då jag märkte att det minskat 3 cm från midjemåttet under denna vecka. Det peppar då man börjar se resultat och speciellt känna resultat visst jag har en lång väg att gå ännu före jag når målet. Men jag går iaf i rätt riktning. 

Då det gäller kosten under veckan som gått har jag ätit hälsosamt. Några chokobitar slank ner på lördagen på mässan och så var vi ut och äta efteråt. Vilket alltid är en risk att man tappar tråden. Men jag höll mig till vatten som dryck och åt kyckling med getost och grillade grönsaker och så glass till efterrätt. Så relativt bra tycker jag det gått. Nu är det inget godis mera en lång tid framöver. Det finns ju hälsosammare varianter man kan äta så som bär eller bananglass tex. Hmm jag måste nog kolla om vi har bananer så kan jag vispa ihop en sats bananglass att ha i frysen om man blir sugen på något gott. Lite kanel på också är riktigt mumsigt. 

Bananglass
Skiva 3-4 bananer i bitar, lägg bitarna i en skål och i frysen. Då bitarna fryst ta ut skålen och vispa med elvisp tills smeten blir slät och fin. Tillsätt lite vatten om smeten är väldigt svår att få vispad. Denna gång tänker jag tillsätta lite kanel i min smet. Häll sedan smeten i en burk och lägg i frysen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar