.

.

onsdag 9 mars 2016

Beslut

Som vi alla vet så finns det dagar då man gör kloka beslut och mindre kloka beslut. Idag då jag kom tidigt hem från jobbet full av energi. Jag kände att allt är möjligt idag. Så jag begav mig iväg på en länk längs en hal och lerig skogsväg, kom hem med armar och ben i behåll. Tungt var det men så skönt efteråt att jag bara kände energin pumpa i kroppen. Så jag beslöt mig för att byta lakan och tvätta täcken och dynor. Du vet dom blir sådär sunkiga efter en tid. Så jag började med det projektet. NU är klockan över 22.00 och vårt täcke är i torktumlaren och täcket är INTE torrt. Det blir antingen torrt tills vi skall lägga oss eller så blir det en sju tusans kylig natt! Jag hoppas verkligen på det första alternativet. (Som tur har jag ett gammalt täcke som vi får ta som reserv i värsta fall det är lite kort bara). 

Annars rullar dagarna på här på mellangård med full fart. Våren knackar på dörren kan man säga och det är en hel del som borde göras men jag tar ingen stress över såna saker. Min nya melodi är easy peasy allt ordnar sig nog. 

Sov gott kära läsare... Hoppas jag får krypa ner under ett varmt och skönt täcke snart. 

En gammal vår bild snart smälter nog snön bort! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar