.

.

söndag 2 augusti 2015

Test av tält

För någon sommar sedan köpte vi ett litet billigt tält. Jag var då inte så insatt i dethär med tält utan köpte första bästa som kom emot. Vilket resulterade i att vårt tält inte höll så mycket vatten. Det blev fuktigt och fick kondens på insidan av tältduken. Vilket inte är precis roligt då man skall sova där. Nå jag började leta efter ett lite bättre tält men var inte precis redo att spendera en massa pengar eftersom tältet inte används så ofta. Jag surfade runt och hittade tillsist ett tält på addnature som vi beslutade oss för att beställa. Satte upp tältet i trädgården för att testa om det håller och som på beställning kom det ett riktigt oväder med vind och regn i massor. Och tältet klarade testet perfekt så nu är vi stolta ägare till ett hållbart tält som man faktiskt kan sova i utan att allt blir fuktigt. Jag är nöjd över vårt köp och lärde mig att i fortsättningen inte köpa första bästa som kommer emot utan istället lägge lite tid ner på att läsa och undersöka. Nästa köp måste bli skapliga sovsäckar som klarar av lite kyligare grader också. Speciellt Essam behöver en skaplig sovsäck att ha då han är på scoutläger och förläggningar. Det är viktigt med en skaplig utrustning då man har intresseren som scouting. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar