.

.

söndag 30 augusti 2015

Det blev en fartfylld lördag

Igår var hade vi fullt med program hela dagen. Jag och mina underbara arbetskollegor deltog i väriestejuoksu i Åbo en tävling där man får springa eller gå en 4.5km bana med olika hinder på vägen och funktionärer som kastar färgpulver på en. Det var väldigt roligt och det är något jag kommer delta i flera gånger. Essam och Elias blev båda intresserade att komma med nästa gång det ordnas. 
Efter att vi kastat färg och fått medaljer var det raka vägen hem med full fart. I duschen och sen bara att hoppa i bilen och köra till nagu. Det blev trevlig samvaro hos min pappa och sen iväg till framnäs där Robin hund uppträdde. För Essam och hans kusiner var det sandslottstävlingen som lockade mest. Vi har nu med min bror flera gånger stått med kliande fingrar och så gärna velat vara med. Så iår tog min bror och frågade arrangörerna och javisst fick vi det i klassen över skolåldern. Nu är vi ju ganska långt över skolåldern vi. Men vi vann då vi tog emot priset så sa min bror så fint att nästa år önskar vi att det fanns en klass för oss vuxna och på samma gång utmanades alla vuxna att delta. Essam och kusinerna fick dela på vårt pris så dom var lyckliga trots att dom inte vann i sin klass. Så nästa år hoppas jag se många av mina läsare i framnäs och bygga sandslott. Det program som ordnas där på forneldarna är perfekt för barnfamiljer speciellt om man vill fira en alkoholfri forneldarna tillsammans med glada barn och vuxna.

Färgad, fin och lycklig!
Kusinernas sandslott som var stort som en hel stad.
En timme har man på sig att bygga sandslott och Essam och mina brorsbarn utnyttjade tiden till sista sekund.
Vinnar slottet som vi byggde såg ut såhär.
Slottet med brasan i bakgrunden. Efter brasan körde vi till färjan och kom hem glada men trötta efter en fartfylld men så härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar