.

.

söndag 22 mars 2015

En liten tur

Efter gårdagens lyckade spring tur kunde jag inte låta bli att idag springa iväg på en lite kortare tur 4.6km blev dagens runda. Nåja bra gick det jag hade dessutom ny musik på spellistan så det kändes extra bra. Jag valde att springa på lite mindre och lugnare vägar. Det är så skönt då man är omringad av skogen. Efter att jag kommit halvvägs och började springa hemåt så ser jag i ögonvrån något som rör sig i skogen. Det var inte bara jag som var ute på länk idag utan en lite större farbror älg stegade fram. Ojoj det blev fart på mig jag sprang och sprang tills jag kom på att jag borde ju försökt knäppa en bild av farbror älg. Nå jag hann inte för han blev nog väldigt rädd för mig så han sprang raka vägen in i skogen det sista jag såg av honom var när han sprang in där i skogen. Kanske jag borde ha någon bjällra fast i tossorna så att alla älgar skulle bli rädda. 

Nu skall jag virka lite på en svart rosmössa och hålla Essam sällskap. Stackaren är ännu krasslig. 


2 kommentarer:

  1. Ha, ha...träffade på två älgar på min ridtur men tycker de är så mysiga de där djuren...så stotliga. Duktiga du som orkar springa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är älgar mäktiga djur men då skogens konung kommer stegandes över stock och sten så känner man sig nog så liten. Jag har inget emot att titta på älgar men då skall jag själv helst sitta i en bil eller vara på säkert avstånd.

      Radera