.

.

måndag 8 december 2014

En weekend i Vasa

Efter ett lyckat veckoslut uppe i Vasa så är jag nu hemma igen. Började veckoslutet med besök hos min kära kusin och hennes fina familj. Det är så roligt då vi trots åldersskillnaden har så mycket gemensamt. På lördagen hade vi tidig väckning och packade sedan iväg oss till kvinnornas julmässa. Mängden besökare på mässan var helt otrolig och det är många som gick hem med en Mellangårds tvål i sin shopping väska. Vilket gör mig väldigt glad. Det är så roligt att få stå och prata om sina produkter.
 

Efter kvinnornas julmässa åkte jag in till Vasa centrum och checkade in på hotell tillsammans med min väninna Patricia. Patricia och jag har känt varandra sedan jag flyttade upp till Vasa och studera för många år sedan. Vår vänskap började i en liten box-bostad i Vasa roparnäs. Vi har många helt crazy minnen och upplevelser och flera blir det för varje år som går. Vår lördag kväll slutade med besök till många av Vasas nattklubbar det blev att dansa, prata och skratta mycket under kvällen och nattens gång. Jag har aldrig lyckats dansa så mycket så att jag fått blåsor på tårna men tydligen så går det också det blev totalt sex stycken blåsor. Vi avslutade vår weekend i Vasa med shopping (såklart!). Det blev några fina fynd bla en snygg tröja till mig själv. 

Så tack Vasa för mig vi ses snart igen hoppas jag.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar