.

.

torsdag 13 november 2014

Hårinpackning

Hej på dig! 

Nu då vintern kommer och kylan så blir mitt hår torrt och glanslöst. Ett enkelt sätt att själv laga hårinpackning är att titta efter hemma i köket vad du har. Jag har blandat ihop en enkel inpackning med yogurth, honung, äggula och olivolja.

Som vanligt är mina recept med ögonmått lagade såhär gjorde jag.

- Knäck två äggulor i en skål.
- Rör ner två tsk honung.
- Tillägg fyra teskedar olivolja och fyra teskedar yogurth.
- Rör om tills inpackningen är jämn och utan klumpar.
- Fördela inpackningen fuktigt hår överdriv lite på topparna och sedan är det bara att låta inpackningen vara i håret. Själv hade jag min i under kvällen medan jag stickade i ungefär 30min. Sedan är det bara att tvätta håret bra och njuta av att igen ha ett mjukt fint hår 

I butiken kan man också köpa en massa färdiga inpackningar. Men lagar du din egen så vet du iaf vad du sätter i håret. =)

Lycka till och ha en skön kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar