.

.

lördag 28 november 2015

Lillajul

Det blev en trevlig lillajuls middag hos min pappa idag vi åt god mat och satt och pratade i evigheter om dittan och dattan. Mörkret började falla och vi styrde bilen mot färjan. Då vi körde hemåt märkte jag förstås att alla hus runt omkring satt fram sina julbelysningar och då fick jag lätt stress då vi ännu inte hade plockat fram någon belysning. Så det var bara att dra fram julsakerna. E dekorerade sitt eget rum och jag hängde upp stjärnan i fönstret. Nu lyser den vacker och stämningsfull. Varje år konstaterar jag att denna stjärna nog är den vackraste stjärnan jag sett. Iår SKALL jag köpa en likadan till vinden och en till stora fönstret i salen så det blir enhetligt. Något som jag tänkte göra en längre tid men inte bara fått det gjort. 


I vardagsrummet så har vi ett litet hjärta i glas som lyser så nätt och vackert. I detta rum kommer julgranen så det finns inte riktigt rum för så mycket julbelysning. Men en vacker stjärna har jag i bokhyllan


Hjärtat i vardagsrummet. 


Ha en skön kväll kära läsare här skall det värmas lite glögg om en stund och så skall jag krypa ihop i soffan med något halvfärdigt handarbetsprojekt. Mitt mål för de kommande veckorna är att beta av alla påbörjade projekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar