.

.

torsdag 10 juli 2014

Varmt

Vill bara skriva om en händelse som jag var med om igår. Vi åkte på lite shopping tur med min mamma. Efter att vi en lång stund gått och tittat på skor och lämnar skobutiken så ser jag utanför en mörk bil med ett barn inuti alla fönster stängda och pojken i bilen är helt röd i ansiktet och svettig. Hjälp! Flickan som jobbar i skobutiken och mamma ropar ut register numret i butiken men ingen äger bilen. Vi går till affären bredvid och där ropas också registern ut i högtalarna. Vi kommer överrens med personalen att vi går till bilen och kolla ännu före vi ringer polisen. Då vi kommer dit är mamman där och har släppt ut barnen (det visade sig sitta två barn i bilen). Röda och svettiga är dom båda två och får saft att dricka. Min mamma som inte är blyg av sig låter verkligen kvinnan veta vad hon gjort och vad som skulle ha kunnat hända. Hemskt hur människor inte tänker efter i denna värme. Kvinnan kom in i en butik med sina två andra barn då vi lämnade den så de två andra barnen måste ha suttit i bilen längre än 30min.

Samma med hundar lämna inte era hundar i bilen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar