.

.

måndag 19 oktober 2015

Höst

Hösten är ju bara för vacker. Som jag skrev igår så var jag ute och lagade kransar och plockade ute på gården. Vår lönn är så vacker just nu. Den lyser upp hela gården med sina vackra gula blad. Under det trädet har jag gråtit, skrattat och njutit av både varma sommardagar, kalla höstkvällar, ljusa vinterdagar och uppiggande vårväder. Då jag var barn hade vi en gammal trägunga där under trädet. Men vid ett senare skede böts gungan ut och nu är det husets gamla trappsten som är där som bänk. En väldigt strålande idé av mina föräldrar för nu kan man använda sittplatsen året om. 


Det blev två snabba kransar fixade igår också med en slarvig svart rosett såhär passligt då halloween snart är här. Inte för att vi brukar fira på något speciellt vis men jag råkade ha svart band så det fick bli så nu denna gång. Ett litet problem är min allergi för gran. Trots att jag hade handskar på så stack granbarren in på övre sidan av handskarna så mina händer var fulla av utslag. Tråkigt, försökte samla tall istället men hittade inte så många fina tallkvistar denna gång så det fick bli två bland kransar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar