.

.

lördag 17 maj 2014

Sol

Härligt varmt har vi idag. Då jag kollade senast visade mätaren 22 grader. Nu är det mycket varmare. Egentligen skulle jag jobba lite i trädgården men kunde inte motstå att sätta mig i solen en stund med mina vita ben. I bakgrunden ser ni alla extra jordgubbs plantor som blev över då jag rensade i jordgubbs lådan. En del skall jag ta med till jobb och en del tänkte jag knyta amplar till och hänga upp i plommon eller äppelträdet. Vi får se..



Under odlingsdukarna har det hänt mycket. Allting som jag sått har redan kommit upp. Jag litade lite väl mycket på mitt minne då jag sådde i sista lådan så jag lämnade inte fröpåsarna i kanten. Och såklart nu minns jag inte vad jag sått i den sista lådan. 

Här växer rädisa, sallad, morot och lite spenat på ett hörn. Allt har kommit upp och ser ut att må bra.
Lite ärter har också kommit fram och tillsammans med ärterna så har jag sått bönor. Inne i salen har jag gurkor, pumpa, zucchini, majs och mera bönor som väntar på att få komma ut i solskenet så småningom.

Så det händer i odlingarna. =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar