.

.

torsdag 20 mars 2014

Böcker

För mig är böcker en glädje. En spännande värld där allting kan hända. Redan som väldigt liten läste jag ganska så komplicerade böcker. Största delen av min bok glädje kommer såklart från min mamma som älskar böcker hon med. Jag plockade ihop en hög med lättlästa kapitel böcker att ta med till jobbet. Alla dessa böcker är mina gamla förutom den röda med 365 godnatt sagor. Jag kan nog se att Essam älskar böcker väldigt mycket han med speciellt faktaböcker. Hans dröm om att bli indian som vuxen har nu ändrats. "Indian kan vara ens hobby" sa han en dag min Essam. "Nu vill jag bli rymdforskare eller bara forskare" då jag frågade honom vad han skulle kunna tänka sig forska i funderade han en stund och tyckte sedan att star wars skulle vara intressant att forska i. Han var turen att ha en gudmor och mormor som skickar intressanta fakta böcker till honom. 

Ha en skön dag kära läsare. Här skiner solen och det ser ut att bli en vacker dag idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar